Veelgestelde vragen over virtuele 360 graden tours

Wat kan ik dadelijk met mijn 360 graden virtuele tour?

 

Het moment is daar, je 360 graden virtuele tour is klaar! Om ervoor te zorgen dat hij ook echt voor je gaat werken, moeten zoveel mogelijk mensen hem natuurlijk zien. De belangrijkste mogelijkheden komen hier aan bod.

 

SOCIALE MEDIA

 

Door de 360 graden virtuele tour te delen op sociale media bereik je in korte tijd het grootste publiek. Mits het goed gebeurt, anders is er de kans dat de gegenereerde aandacht als een kaarsvlam uitdooft. Enkele tips op een rij:

  • Deel de tour zelf via de kanalen die actief door je organisatie gebruikt worden. Gebruik bij voorkeur de knoppen vanuit de tour voor het delen op Facebook, LinkedIn en Twitter. De teksten en een afbeelding worden dan automatisch getoond en je hoeft alleen nog een ondersteunende tekst toe te voegen waarin je bijvoorbeeld andere betrokkenen tagt. Op andere sociale platformen kun je de link gebruiken die je bij de oplevering hebt meegekregen, dat is de locatie waarop de 360 graden virtuele tour draait.
  • Eenmaal geplaatst zien de algoritmes je post eerder als relevant als er snel op gereageerd wordt en je daar zelf ook respons op geeft. Er moet dus interactie zijn wil je post op grotere schaal getoond gaan worden. Je kunt hiervoor collega's, vrienden of anderen die je organisatie een warm hart toedragen actief vragen om je post z.s.m. te liken of delen. Echt doen!
  • De sociale platformen waarop je de tour zelf niet deelt kunnen door je virtuele bezoekers natuurlijk alsnog voor het delen gebruikt worden. Een misvatting is dan ook om de platformen die je zelf niet gebruikt uit de tour te laten. Ze worden gebruikt, echt, alleen heb je er zelf minder grip op en zul je ze niet zo snel opvolgen.

 

DE EIGEN WEBSITE

 

Het ligt voor de hand de 360 graden virtuele tour op de website van je organisatie te plaatsen. Welke opties er zijn en hoe je dat doet, wordt in de Installatiehandleiding besproken. Enkele tips voor het plaatsen op je website:

  • Maak het de gebruiker zo makkelijk mogelijk om de tour te vinden. Plaats de tour bij voorkeur op een goed zichtbare plek en bij voorkeur op een pagina die niet te diep in de website verstopt zit. 
  • Voorzie de teksten die met de tour verband houden van relevante termen. Zet bij de afbeelding om de tour te starten bijvoorbeeld 'Klik hier om de 360 graden virtuele tour te bekijken'. De afbeelding voorzien van een zogenaamde alt-text is ook aan te raden. Google zal de termen indexeren en de relevantie van de pagina verhogen voor geïnterresseerden die een virtueel kijkje willen komen nemen.

 

NIEUWSBRIEF

 

Maakt je organisatie gebruik van nieuwsbrieven, dan is dat een uitgelezen mogelijkheid om je trouwe volgers de primeur te geven. Ook hier weer enkele tips:

  • Veel nieuwsbrieven verdwijnen helaas ongelezen in de prullenbak. Je hebt nu echter wel echt iets unieks te laten zien, zonder dat er lappen tekst gelezen hoeven te worden. Om de aandacht hiervoor te grijpen, communiceer dan zo vroeg mogelijk - bijvoorbeeld in de titel - dat je iets bijzonders deelt: je gloednieuwe virtuele tour!
  • Door in de tour gamification toe te passen (spelelementen zoals een speurtocht), valt er voor virtuele bezoekers misschien ook nog wat te winnen. Wint men niks, dan is toch mooi de hele tour bekeken en heeft je organisatie de aandacht gekregen die het verdient.

 

QR-CODES

 

Verpak de link naar de tour in een QR-code. Deel deze waar je maar wilt: op een fietszadelhoesje, op flyers, of in andere gedrukte media. Benut het midden van de QR-code door erin te melden dat er na het scannen ervan virtueel rondgekeken kan worden. Een gratis QR-code generator biedt uitkomst, zoals QRCode Monkey (Engels) of QR Code Totaal (Nederlands).

 

 

Volgende vraag >

 

  O kijk! Virtuele Tours
    Dennis van Duijn
    Burg Martenssingel 57
    2806 CN - Gouda
    Nederland

 

  info@okijk.nl
  +316 3313 6869
  Whatsapp chat
     
KvK   50187554
BTW   NL001967582B58

stuur een bericht >

 

  Instagram
  Twitter
  Facebook
  LinkedIn
     
We maken gebruik van cookies om de website te kunnen verbeteren en herleiden niet tot personen. Door gebruik te maken van deze website ga je daarmee akkoord.